سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روزگار تن‏ها را بفرساید ، و آرزوها را تازه نماید ، و مرگ را نزدیک آرد ، و امیدها را دور و دراز دارد . کسى که بدان دست یافت رنج دید ، و آن که از دستش داد سختى کشید . [نهج البلاغه]

مدیر محله نقش هماهنگ کننده در محله را دارد و اعضاء هیأت امناء محله که در کنار شورایاران فعالیت می کنند، می بایست هماهنگی بین دستگاههای خدمات رسان دولتی و مردمی را در دستور کار خود قرار دهند، به نوعی فعالیت مساجد، شهرداری، بسیج، مدارس، سازمانهای مردم نهاد، هیأت های مذهبی و ... در مقیاس محلی می بایست با هماهنگی یکدیگر در سطح محله انجام شود تا به نوعی از موازی کاری در انجام وظایف جلوگیری شود.

محله طرشت با توجه به وجود دستگاههای ذی ربط خدمات رسان و همچنین دارا بودن کلیه امکانات ورزشی و رفاهی، از محله های غنی و برخوردار تهران محسوب میشود، اما متأسفانه امسال با گذشت 2 ماه از فصل تابستان، هیچ یک از نهادهای مردمی و دولتی نتوانسته اند با همکاری و همیاری خود در کنار مدیریت محله، تابستانی پرنشاط را برای نوجوانان و ساکنین محله رقم بزنند، خدمات ورزشی، فرهنگی، مذهبی، اردوئی و ..... که بتواند نیاز ساکنین این محله را برآورده نماید صورت نگرفته است و عملا شهرداری ناحیه با انجام فعالیتهای سطحی و فقط در حد گزارش و تصویر فعالیت نموده و ریشه یابی نیازهای فصلی ساکنین محله برخوردار طرشت مغفول مانده است.

از این رو سرای محله که یک مکان فرهنگی برای ساکنین هر محله محسوب میشود و وظیفه هماهنگی و انجام امور فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را در سطح محله به عهده دارد، تبدیل شده است به یک مکان آموزشی و نگهداری کودکان که این موضوع برخلاف دستورالعمل های ابلاغی شهرداری تهران می باشد و بنگاه اقتصادی و انجام امور سطحی پررنگ تر از امور فرهنگی شده است که از همین رو استفاده افراد خاص از خدمات سرای محله باعث شده است که جایگاه این نهاد اجتماعی در بین ساکنین کم رنگ شود و همگان نتوانند از خدمات آن بهره مند شوند.

امید است همه مسئولین محلی در کنار یکدیگر و با همفکری اعضاء هیأت امناء، محله ای بانشاط را برای ساکنین آن به ارمغان بیاورند.

مهدی جمشیدی

 


پنج شنبه 94 مرداد 22::: ساعت 4:50 عصر
نظر دهید()
  

پیغام ورود و خروج