سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بخل، دشمنی به بار می آورد . [امام علی علیه السلام]
منطقه دو * ناحیه پنج
 

بازدیدکنندگان

بازدید امروز :32
بازدید دیروز :15
کل بازدید :304459
تعداد کل مطالب : 307
جمعه 103 اردیبهشت 14
ساعت 2:42 عصر
IS
دبیر شورایاری محله طرشت از برگزاری اولین جلسه کمیته خیرین محله طرشت با حضور رییس کمیته امداد منطقه 2 خبر داد.

 

مهدی جمشیدی دبیر شورایاری محله طرشت در این خصوص گفت؛ با توجه به مصوبه شورایاری محله طرشت در خصوص تشکیل کانون نیازمندان محله و همچنین کمیته خیرین محله ، اولین جلسه کمیته خیرین محله طرشت با حضور مسوولین دستگاههای اجرایی و خدمات رسان محله برگزار گردید.

جمشیدی در خصوص اعضاء ثابت این کمیته افزود؛ با تصویب اعضاء حاضر در جلسه، دبیر شورایاری، مدیر محله، نماینده شهرداری ناحیه 5، نماینده کمیته امداد منطقه2، نماینده بسیج ، نماینده یکی از مساجد محله، نماینده یکی از مدارس دولتی محله، یک نماینده از خیرین محله، یک نماینده از هیئت های مذهبی محله  به عنوان اعضاء ثابت این کمیته  انتخاب گردیدند.

دبیر شورایاری  محله طرشت هدف از تشکیل این کمیته را شناسایی نیازمندان و خیرین محله عنوان کرد و افزود؛ با توجه به فعالیت شبکه نیکوکاری که توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) سازماندهی می گردد، مقرر شد فعالیت کمیته خیرین در قالب سازمانی شبکه نیکوکاری کمیته امداد منطقه 2 صورت  پذیرد.

بنا بر این گزارش، شهردار ناحیه 5 منطقه 2، رییس کمیته امداد منطقه 2، اعضاء شورایاری و هیأت امناء محله طرشت، مدیر محله طرشت، رییس اداره اجتماعی ناحیه 5، فرمانده بسیج حوزه مقاومت 118 عدالت، مدیر درمانگاه آل یاسین محله طرشت در این جلسه حضور داشته که ضمن بیان گزارشی از عملکرد مجموعه خود،  نقطه نظرات خود را در این خصوص مطرح و مقرر گردید هر 15 روز یکبار جلسه کمیته خیرین محله طرشت برگزار گردد.  

جمشیدی در پایان افزود؛ امید است تشکیل کمیته خیرین در سطح محله های شهر تهران توسط شورایاری هر محله صورت پذیرد و مسوولین امر هم با پشتیبانی خود از فعالیت خیرین،  به نوعی یاری رسان نیازمندان شهر تهران در مقیاس محلی باشند.


سه شنبه 93 شهریور 4::: ساعت 9:54 عصر
نظر دهید()
  
  
دبیر شورایاری محله طرشت از برگزاری نشست هم اندیشی مسوولین دستگاههای اجرایی و خدمات رسان محله طرشت خبر داد.

 

جلسه مسوولین دستگاههای اجرایی و خدمات رسان محله طرشت به میزبانی شورایاری محله طرشت برگزار گردید.

جمشیدی دبیر شورایاری محله طرشت در این خصوص گفت؛ از ابتدای فعالیت دوره سوم شورایاری محله طرشت که از دی ماه سال 87 آغاز گردیده است، همه ساله جلسات مسوولین دستگاههای اجرایی و خدمات رسان محلی در 3 نوبت برگزار و از 20 مسوول محلی دعوت به عمل آمده و در موضوعات مختلف اجتماعی و فرهنگی بحث و تبادل نظر می گردد.

جمشیدی در خصوص موضوع جلسه مورخ 28 مرداد ماه که از ساعت 14:30 لغایت 16:30 در دفتر شورایاری برگزار گردید به خبرنگار حوزه شهری گفت، این جلسه با موضوع انتظامی و با محوریت پیشگیری از وقوع جرم برگزار گردید که در این جلسه جناب سرهنگ رضایی رییس کلانتری 118 ستارخان گزارشی از عملکرد کلانتری خود را ارائه نمود.

سرهنگ رضایی در خصوص تعامل با شورایاری افزود، خوشبختانه ارتباط مستقیم و مسمر ثمری با شورایاری تا کنون بوده و در آینده بنا بر تدابیر فرماندهی محترم انتظامی تهران بزرگ در خصوص گشت های میدانی و سرکشی از سطح محله های تحت پوشش حوزه استحفاظی، قصد داریم با همراهی شورایاری از محدوده محله طرشت بازدید و مشکلات پیش رو را شناسایی نموده و تدابیر رفع آن را در محل اتخاذ و صورتجلسه نماییم.

در پایان جلسه، جمشیدی ضمن قدردانی از کلیه مدعوین، گزارشی از عملکرد شورایاری محله طرشت در 5 ماهه نخست سال را ارائه نمود.


سه شنبه 93 مرداد 28::: ساعت 8:46 عصر
نظر دهید
  
  
دبیر شورا یاری محله طرشت از برگزاری نماز با شکوه عید سعید فطر در محله طرشت خبر داد.

مهدی جمشیدی دبیر شورا یاری محله طرشت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: همه ساله نماز با شکوه عید سعید فطر با حضور گسترده نمازگزاران در مسجد موسی بن جعفر(ع) محله طرشت برگزار می‌شود.

وی افزود: در محله طرشت 3 مسجد و بقعه شیخ عبداله طرشتی نماز عید سعید را برگزار خواهند کرد.

دبیر شورایاری محله طرشت در ادامه بیان داشت: نماز عید فطر در مسجد موسی بن جعفر(ع) به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین شریفیانی اقامه خواهد شد و از عموم مردم و اهالی محله طرشت دعوت می‌گردد تا در مراسم اقامه نماز عید فطر شرکت نمایند.


سه شنبه 93 مرداد 7::: ساعت 2:59 عصر
نظر دهید()
  
  

دبیر شورایاری محله طرشت از تشکیل کمیته خیرین در محله طرشت خبر داد و گفت: به زودی این کمیته با حضور مسوولین و خیرین محله تشکیل خواهد شد.


مهدی جمشیدی دبیر شورایاری محله طرشت در این باره افزود: محله طرشت از محله های صاحب نام و قدمت دار تهران می باشد که در ضلع جنوب غربی منطقه 2 واقع گردیده است و با توجه به بافت سنتی و مذهبی این محله و وجود افراد و خانواده های بی بضاعت و همچنین فعالیت برخی از خیرین در محله، باعث گردید که تشکیل کمیته خیرین محله طرشت در دستور کار این شورا قرار گیرد.

جمشیدی گفت: از ابتدای فعالیت دوره سوم شورایاری محله طرشت که از سال 87 آغاز گردید، حدود 40 خانواده نیازمند شناسائی گردیده که همه ساله توسط شورایاری و شهرداری، به این افراد کمک های نقدی و غیر نقدی اعطا شده است.

وی در خصوص اعضاء این کمیته اظهار داشت؛ اعضاء ثابت کمیته خیرین محله طرشت متشکل از: دبیر شورایاری محله، شهردار ناحیه، مدیر محله، یک نفر نماینده از مدارس دولتی محله، یک نفر نماینده از بسیج، یک نفر نماینده از کمیته امداد منطقه 2 و یک نفر نماینده از خیرین محله خواهد بود و اعضاء متغیر آن را، اعضاء شورایاری محله، خیرین محله، مسوولین هیأت های مذهبی محله تشکیل خواهند داد.

دبیر شورایاری محله طرشت در پایان افزود؛ انشاء اله پس از پایان ماه مبارک رمضان، این کمیته تشکیل و هریک از جلسات آن با محوریت یکی از مساجد محله برگزار خواهد شد. 


پنج شنبه 93 تیر 19::: ساعت 4:4 عصر
نظر دهید
  
  

دبیر شورایاری محله طرشت گفت: ضیافت افطاری نیازمندان محله طرشت با حضور جمعی از دبیران شورایاری منطقه 2 و مسئولان محله طرشت برگزار شد .

مهدی جمشیدی دبیر شورایاری محله طرشت اظهار داشت:  برگزاری مراسم افطاری ایتام و نیازمندان با مشارکت شورایاری و مدیریت محله طرشت، هیئت مذهبی صاحب الزمان(عج) محله طرشت، و جمعی از خیرین ، روز پنجشنبه در حسینیه فاطمیون غرب تهران برگزار شد.

جمشیدی خاطر نشان کرد: این مراسم با حضور 110 نفر از ایتام و نیازمندان محله طرشت، جمعی از دبیران شورایاری منطقه 2، جمعی از مدیران محله های منطقه 2، مسوولین خانه های 14 گانه مدیریت محله طرشت و جمعی از اهالی محله طرشت برگزار گردید.

دبیر شورایاری محله طرشت ضمن انتقاد از عدم حضور مدیران شهرداری منطقه 2 به خصوص ناحیه 5 بیان داشت: از ابتدای فعالیت دوره سوم شورایاری محله طرشت، همه ساله در ماه مبارک رمضان، ضیافت افطاری برای نیازمندان و ایتام محله برگزار می گردد ، که امسال بر خلاف سالهای گذشته، از دبیران شورایاری و مدیران محله های منطقه 2 هم دعوت بعمل آمد.

جمشیدی در پایان افزود؛ تا کنون حدود 40 خانواده از نیازمندان و افراد بی بضاعت محله را شناسایی نمودیم و در تلاش هستیم تا کلیه خانواده های بی بضاغت محله طرشت را شناسائی نمایم تا با مشارکت شورایاری و خیرین محله بتوانیم در ایام و مناسبت های مختلف به نوعی یاری رسان این عزیزان باشیم.


شنبه 93 تیر 14::: ساعت 1:29 صبح
نظر دهید()
  
  
دبیر شورایاری محله طرشت از نشست شهرداران ادوار ناحیه 5 منطقه 2 خبر داد.
 

مهدی جمشیدی دبیر شورایاری محله طرشت گفت: با توجه به ماههای پایانی فعالیت دوره سوم شورایاریهای تهران، بنا به دعوت شورایاری محله طرشت، شهرداران ادوار ناحیه 5 در نشستی صمیمی دور هم جمع شدند و در خصوص مسایل روز و مرتبط با مدیریت شهری به گفتگو پرداختند.

جمشیدی در این خصوص افزود: در این نشست که با ابتکار شورایاری محله طرشت صورت گرفت، هیچ یک از مدعوین و شهرداران سابق از  هدف برگزاری این جلسه تا قبل از آغاز آن اطلاع نداشتند.

علی آزاد اولین شهردار ناحیه 5 گفت: فکر می کردم که جلسه ای در خصوص مدیریت محله است و تصور اینکه این ابتکار صورت گرفته باشد در ذهنم نیامده بود.

عباس نمدچی دومین شهردار ناحیه 5 در خصوص این نشست گفت: حرکت جالبی بود و غافلگیر شدم که در این روزهایی که مدیران از مسوولین قبلی جایگاه خود اطلاعی ندارند، شورایاری محله طرشت شهرداران سابق ناحیه خود را دور هم جمع نموده است.

مهدی جمشیدی در پایان جلسه ضمن خوش آمد گویی مجدد به میهمانان شورایاری افزود: امیدوارم  نشست امروز باعث شود که وحدت بیشتر بین مدیران صورت پذیرد و الگویی باشد برای سایر دستگاههای اجرایی کشور و شهرداری تهران که همچین نشستی با حضور روسا و مدیران سابق یک مجموعه برگزار گردد.

شایان ذکر است در این نشست که مدعوین ناهار را میهمان شورایاری محله طرشت بودند: علی آزاد شهردار ابتدا تا سال 87 ناحیه، نمدچی شهردار سال 87 تا 89، فتاحیان شهردار سال 90 تا91، خانم صابری شهردار 91 تا 92، سالاری پور شهردار 92 تا هم اکنون، لطفعلی خانی جانشین شورایاری محله طرشت، شاملو مدیر محله طرشت و حسینی مدیر اجتماعی شهرداری ناحیه 5 حضور داشتند.

به گفته جمشیدی، مجید پریسایی شهردار سال 89 تا 90 ناحیه 5 در این نشست حضور نداشتند و در پایان عکس یادگاری با حضور میهمانان گرفته شد.


دوشنبه 93 تیر 2::: ساعت 10:24 عصر
نظر دهید()
  
  

سند توسعه محله طرشت در سال 93 توسط شورایاری محله تدوین و جهت اجرا به شهرداری ناحیه 5 ابلاغ گردید.


مهدی جمشیدی موارد تصویب شده جهت اجرا در سال 93 را به شرح زیر اعلام نمود:

1.احداث دیوار سنگی در خیابان بایندریها کوچه خداداد

2.احداث و تکمیل و تجهیز مجموعه فرهنگی ورزشی در سامانه حمل و نقل جانبازان و معلولان

3.مرمت و نگهداری آسفالت بزرگراه شیخ فضل اله نوری

4.روکش آسفالت خیابان شهید جعفری نیا

5.روکش آسفالت خیابان شهید ولدخانی جنوبی

6.احداث نهر سرپوشیده در خیابان شهید صالحی

7.پیاده رو سازی در بلوار شهید جواد اکبری

8.پیاده رو سازی در خیابان شهید صالحی

9.جدول بندی بزرگراه شیخ فضل اله شرق به غرب

10.احداث نهر سرپوشیده در خیابان شهید درویشوند

11.احداث نهر و جدول در خیابان بایندریها و امرالهی و عابدینی و ده متری اول

12.تعمیر پل عابر پیاده شیخ فضل اله نوری

13.احداث بوستان محلی در کوی مختار

14.احداث پارک و فضای سبز در خیابان خداداد

15.احداث فضای سبز در بلوار شهید تیموری شمالی

16.بازسازی فضای سبز لچکی تقاطع آزادی و عزیزی

17.بازپیرایی لچکی تقاطع جناح با صالحی

18.اتصال شبکه آب رسانی به بوستان بامداد

19.نصب پرچم و المان های شهری در محله

20.نقاشی دیواری در محل های مورد نیاز

21.نصب و جانمایی کاور و مخازن جدید پسماند

22.حفر چای جذبی در کوی درویشوند

23.نگهداری و تجهیز مددسرای طرشت

24.احداث زمین چمن مصنوعی در محله

25.حمایت از مدارس و مساجد و مجموعه های ورزشی محله

26.تجهیز سرای محله طرشت

27.خط کشی عابر پیاده و توقف اتومبیل در بلوارهای محله

28.بهسازی معابر جهت جانبازان و معلولین

29.احداث محل ویژه تردد دوچرخه

30.یکسان سازی تابلوهای بوستان های محله

شایان ذکر است، سایر موارد با پیشنهاد شورا و پیگیری های آن، متعاقبا اعلام می گردد و موارد فوق لازم الاجرا می باشد.


جمعه 93 خرداد 30::: ساعت 5:11 عصر
نظر دهید()
  
  

شاید اکثر ما ساکنین محله، طرشت قدیم را به یاد داشته باشیم، باغات میوه، خانه های قدیمی، همسایگان صمیمی، نان سنگک و خراسانی و سرشیر و ماست محلی، اما امروزه از آن دوره فقط نان تازه باقی مانده است و با ساخت آپارتمانها، جمعیت محدوده طرشت جدید افزایش یافته و در مقابل آن تا 5 سال قبل، امکانات رفاهی برای ساکنین در نظر گرفته نشده بود و این محله به نوعی نیازمند نگاهی نو بود که با آغاز فعالیت دوره سوم شورایاری محله و همچنین توجه ویژه مسوولین و مشارکت اهالی، طرشت جدید به محله ای تبدیل شد که همه امکانات رفاهی، ورزشی و تفریحی در محله احداث گردید و با ساخت بوستان ها و فضاهای سبز، سرانه امکانات رفاهی طرشت افزایش یافت.

3 مسجد، 6 بوستان محلی، 3 مجموعه ورزشی، 1 کتابخانه عمومی، سرای محله طرشت، مجموعه دینی و مذهبی بقعه شیخ عبداله طرشتی و بیش از 15 هیئت مذهبی از جمله امکاناتی می باشد که اهالی محله می توانند از خدمات آن بهره مند گردند.

و اما آنچه طرشت امروز به آن نیاز دارد و می بایست مورد توجه ویژه قرار گیرد، حفظ هویت فرهنگی و سنتی محله و همچنین باغهای قدیمی آن است که هر روز شاهد از بین رفتن و خشک شدن درختان آن می باشیم که با مصوبه شورای شهر تهران و توجه ویژه شهرداری و سازمان میراث فرهنگی می توان محله طرشت را به باغ موزه طبیعی تهران تبدیل نمود که با مدیریت جهادی می توان به این مهم دست یافت. 


یکشنبه 93 خرداد 25::: ساعت 12:2 صبح
نظر دهید()
  
  
احمد مسجد جامعی جمعه این هفته از منطقه دو تهران بازدید کرد و مورد استقبال شورایاری و اهالی محله طرشت قرار گرفت.

 

احمد مسجدجامعی – رییس شورای شهر تهران و عابد ملکی – شهردار منطقه 2 در تهرانگردی این هفته خود که با بازدید از منطقه دو پایتخت انجام شد، در ابتدا با حضور در منزل محمود دعایی نماینده اسبق مجلس و مدیرمسئول روزنامه اطلاعات در کنار خانواده وی مراسم نیمه شعبان را جشن گرفته و تبریک گفتند.

بنا بر این گزارش، مسجدجامعی ظهر روز جمعه  از بقعه شیخ عبدالله طرشتی بازدید نمود و ناهار را به صرف دیزی میهمان شورایاری محله طرشت بود. وی در ادامه بازدید خود از محله طرشت، از حمام قدیمی طرشت بازدید کرد و سپس با پیاده روی در محله طرشت، به قهوه خانه قدیمی در طرشت رفت و با مدیر قهوه‌خانه در مورد خاطرات گذشته به گفت‌وگو پرداخت.

مسجد جامعی که به همراه شهردار منطقه دو و رییس سازمان میراث فرهنگی استان تهران از جنوب منطقه دو بازدید نمودند، با همراهی دبیر شورایاری محله طرشت در منزل قدیمی واقع در طرشت حاضر گردیده و پیشنهاد شد ملک قدیمی با توافق صاحب آن خریداری گردد و به موزه ملک قدمت دار محله طرشت تبدیل گردد.

در این بازدید که حدود 3 ساعت به طول انجامید، آقایان گرمارودی(شاعر و فرهیخته معاصر) علیرضا شریفی(دبیر شورایاری محله شهرک آزمایش) سالاری پور(شهردار ناحیه5) پورکیان(تهیه کننده سینما) و جمعی از بزرگان محله طرشت حضور داشتند.

مرکز توانبخشی فرخنده دیگر مکانی بود که رییس شورای شهر در آن حضور یافت و با بازدید از کودکان عقب مانده ذهنی تحت تاثیر شرایط آنها قرار گرفت و درخواست کرد که نسبت به رفع مشکلات این مرکز اقدام شود.


شنبه 93 خرداد 24::: ساعت 1:50 عصر
نظر دهید()
  
  
دبیر شورایاری محله طرشت گفت: رئیس شورای شهر تهران جمعه از محله‌های جنوبی منطقه دو از جمله محله طرشت بازدید خواهد کرد.


مهدی جمشیدی، شورایار منطقه دو گفت: در ادامه بازدیدهای هفتگی رئیس شورای شهر تهران، احمد مسجد جامعی این هفته میهمان منطقه دو است.
 
وی افزود: از محله‌های جنوبی منطقه دو شامل محله‌های طرشت، تیموری، زنجان و همایونشهر و برق آلستوم بازدید خواهد شد.
 
وی در ادامه بیان داشت: در این بازدید از مرکز توانبخشی فرخنده، پایانه جانبازان که قرار است به موزه اتوبوس‌های قدیمی تبدیل شود و بقعه شیخ عبدالله طرشتی و مراکز قدیمی مانند گرمابه‌ها،باغات، منازل قدیمی و اصناف قدیمی بازدید به عمل می‌آید.


پنج شنبه 93 خرداد 22::: ساعت 3:14 عصر
نظر دهید()
  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >

پیغام ورود و خروج